Нагласите и очакванията нa ученици и студенти в качеството им на музейна публика
Ключови думи :
учене в музея, нагласи и очаквания на аудиториятаАбстракт
Настоящата студия представя изследване, насочено към нагласите и очакванията на ученици и студенти в качеството им на потенциална и реална музейна публика като предпоставка и резултат от ученето в музея. Резултатите позволяват да се твърди, че включването на ученици и студенти в музейни образователни програми влияе съществено не само върху тяхната оценка за ползите и ефективността от съвместна работа между различните институции, но и върху самооценката и саморефлексията върху собствената дейност.
Библиография:
Андреева, Л. (1999) Социално познание и междуличностно взаимодействие. София.
Делибалтова, В. (2014) Взаимодействието „училище-музей“ - гледната точка на учителите. -Педагогика, 8 (под печат).
Керемидчиева, М. (2013) Новото лице на българския музей. - В: Маркетингово проучване и оценка на взаимодействието между музеите - училището и младите потребители. София: Национален исторически музей.
Кьосева, Цв. (2013) Маркетингово проучване сред музейните работници относно работата на музея с учащите. - В: Маркетингово проучване и оценка на взаимодействието между музеите - училището и младите потребители. София: Национален исторически музей.
Петрова, К. (2013) Педагогически и образователни функции на съвременния музей. - В: Маркетингово проучване и оценка на взаимодействието между музеите - училището и младите потребители. София: Национален исторически музей.
Стоева, 3. Дигитализацията като предпоставка за преосмисляне функциите на културния институт, -http://digicultbulgaria.files.wordpress.coni/2011/09/stoeva3.pdf
Цекова, Ек. (2007) Музейна комуникация и музейно образование. София.
Hein, G. (1998) Learning in the Museum. N.Y.
Hooper-Greenhill, E., Dodd, J., Gibson, L., Phillips, M., Sullivan, E. (2006) What did you learn at the museum today? Second study Evaluation of the outcomes and impact of learning through the implementation of the Education Programme Delivery Plan across nine Regional Hubs (2005).
Hooper-Greenhill, E. (2007) Museum and Education purpose, pedagogy, performance.