Стратегически фактори в средата на училищните организации

Автори

  • Динко Господинов Софийски университет "Св. Климент Охридски"

Ключови думи :

външна и вътрешна среда на училищните организации, стратегически фактори

Абстракт

Изследването е посветено на проблема за стратегическите фактори в организационната среда на училищните организации. Направен е опит за конкретизиране на тези фактори. В студията се прави кратка характеристика на различните фактори.

 

Библиография:

България 2020. Институт за пазарна икономика, 2015. - www.ime.bg - посетен на 11.01.2016.

Глоссарий современного образования. Харков, 2014. НУА.

Господинов, Д. Организационният контекст и управлението на човешките ресурси в училище. - ГСУ „ Св. Климент Охридски ", Факултет по педагогика, Книга Педагогика, т. 102, 2009.

Еничарова, Е. Образователна политика и законодателство. С., 2015.

Закон за предучилищното и училищното образование.

Захариев, Б., И. Йорданов. Оценка на включването на ромите на пазара на труда чрез общи и специфични за целевата група мерки и програми за заетост, финансирани от ЕС. Институт „Отворено общество“, 2014. - www.osf.bg - посетен на 12.01.2016.

Как България може да подобри образованието си? Световна банка - България, 2014 - посетен на 12.01.2016.

Национална стратегия на Република България за интегриране на ромите 2012-2020 г.

Преброяване на населението 2011 година. Окончателни резултати. Национален статистически институт. - www.nsi.bg - посетен на 10.01.2016.

Регионални профили - показатели за развитие 2015 г. Институт за пазарна икономика, 2015 г. - www.irae.bg - посетен на 14.01.2016.

Шведовская, А., Т. Загвоздина. Социально-зкономический статус семьи и психическое развитие ребенка: зарубежньгй опит. - Психологическая наука и образовате, 2013, 1. - http://psyjournals.ru/psyedu/2013/nl/58600_full.shtmlp - посетен на 15.01.2016.

Bascia, N. The School Context Model: How School Environment Shape Students Opportunities to Learn. University of Toronto, 2014.

Branson, C., S. Gross. Handbook of Ethical Educational Leadership. New York, 2014. Routledge.

Bulgaria Teachers. SABER Country Report, 2013. - www.worldbank.org

Cletus, В., F. Lunenburg, L. Potter. Creating for High-Performing Schools. New York, 2011, Rowman & Littlefield Education.

Delaney, J. Educational Policy Studies. Brush Education, 2015.

Eulina, M., P. de Carvalho. Rethinking Family - School Relations. New York, 2014, Psychology Press.

Glanz, J. Cultural Leadership. Corwin Press, 2006.

Handbook of Resilience in Children. Springer, 2013.

Handbook of Prosocial Education. 2011 Rowman & Littlefield Education

OFSTED Criteria of the Strategic Analysis for School, 2011. - www.boltonlea.org.uk

Rizvi, Е, B. Lingard. Globalizing Educational Policy. New York, 2010, Routledge.

UNESCO Handbook of Education Policy Analysis and Programming. Vol. 2. UNESCO, 2013.

Zajda, J., M. Geo-Jaja. The Politics ofEducation Reforms. Springer, 2010.

Файлове за сваляне

Публикуван

2016-12-31

Брой

Раздел (Секция)

Articles