Мрежови модел на практическо обучение в магистърската програма по мениджмънт на услуги и организации за неформално образование
Ключови думи :
неформално образование, мениджмънт, мрежа, практическо обучение, магистърска програмаАбстракт
Студията представя резултатите от партиципативен action research, който цели пилотното изследване на мрежови модел за практическо обучение. Дизайнът на обучението, който комбинира онлайн и офлайн среди, ресурси, подкрепи и комуникация, се основава на концептуалната синергия между социалния конструктивизъм, конективизма и теорията за актьорската мрежа. Холистичният подход създава широки възможности за студентите магистри да функционират като проактивни архитекти на своето собствено професионално развитие и практически опит чрез интегрирането на формално, неформално и аформално практическо учене и обучение. Резултатите показват, че ефективността на мрежовия дизайн зависи от комплекс от ключови фактори – човешки и материални. Сред тях основополагаща роля играе ангажираността на академичната общност в устойчива крос-секторна работа в мрежа.
Библиогарфия:
Камп, А., Сътрудничество в образованието: уроците на теорията за „актьорската“ мрежа. − В: Към трансформиращо образование. С., 2012.
Anderson, T., & Dron, J. (2011). Three generations of distance education pedagogy. International Review of Research in Open and Distance Learning, 12(3). − http://www.irrodl.org/index.php/irrodl/article/view/890/1663 − 8.01.2014.
Bruns, A. (2008). Blogs, Wikipedia, Second Life, and Beyond: From Production to Produsage. New York: Peter Lang, 418 pp.
Davis, C., Edmunds, E., & Kelly-Bateman, V. (2008). Connectivism. In M. Orey (Ed.), Emerging perspectives on learning, teaching, and technology. − http://projects.coe.uga.edu/epltt − 08.01.2014.
Downes, S. (2007). An Introduction to Connective Knowledge. In Hug, T. (ed.): Media, Knowledge & Education - Exploring new Spaces, Relations and Dynamics in Digital Media Ecologies. Proceedings of the International Conference, Innsbruck: Innsbruck University Press. Retrieved August 14, 2011. − http://www.downes.ca/post/33034 − 8.01.2014.
Dowens, S. (2012). Connectivism and Connective Knowledge. Essays on meaning and learning networks. − http://online.upaep.mx/campusTest/ebooks/CONECTIVEKNOW LEDGE.pdf − 8.01.2014.
Dron, J., & Anderson, T. (2007). Collectives, networks and groups in social software for e-learning. Paper presented at the Proceedings of World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education, Quebec. − www.editlib.org/index.cfm/fi les/paper_26726.pdf − 8.01.2014.
Latour, 1993, Latour, B. (1987). Science in Action: How to Follow Scientists and Engineers Through Society.Milton Keynes: Open University Press.).
Merriam-Webster Dictionary. − http://www.merriam-webster.com/dictionary/professionalism) − 8.01.2014.
Phillips, S. (2002). Social capital, local networks and community development. In C.
Rakodi & T. Lloyd-Jones (Eds.), Urban livelihoods: A people-centred approach to reducing poverty. London: Earthscan, pp.133–150.
Siemens, G. (2005a). Connectivism: Learning as Network-Creation. ASTD: Learning Circuits. − http://www.astd.org/LC/2005/1105_seimens.htm − 8.01.2014.
Siemens, G. (2005b). Connectivism: A learning theory for the digital age. International Journal of Instructional Technology and Distance Learning, 2(1).− http://www.itdl.org/journal/jan_05/article01.htm − 8.01.2014.
Sociology Dictionary. − http://sociology.about.com/od/P_Index/g/Professionalization.htm − 8.01.2014.