Сравнителен анализ на самостоятелни работи в учебници по математика за трети клас
Ключови думи :
математика, начално училище, трети клас, учебници, самостоятелни работи, анализАбстракт
За да се установят математическите знания и умения у децата в начална училищна възраст, е важно да се проследи нивото на овладяване на учебното съдържание. За тази цел учителите използват различни самостоятелни работи и тестове, поместени в сборници и учебни помагала. В новите учебници, учебни тетрадки и книги за учителя за всеки клас са разработени примерни тестове за установяване на входното и изходното равнище на учениците. Включени са и самостоятелни работи, които се провеждат след изучаване на даден раздел от учебното съдържание. Важно е да се проследи и анализира наличието на самостоятелни работи в действащите учебници по математика, както и включените в тях задачи. Необходимо е да се обърне внимание и на това как и какви знания и умения проверява дадена самостоятелна работа, дали тя е съставена за две групи и как се осъществява оценяването на резултатите от обучението по математика за съответния клас.
Библиография:
Алексиева, Л., & Кирилова, М. (2018). Учебник по математика за трети клас. София: Рива.
Алексиева, Л., & Ангелова-Ананиева, Е. (2018). Учебна тетрадка N° 1 по математика за трети клас. София: Рива.
Алексиева, Л., & Ангелова-Ананиева, Е. (2018). Учебна тетрадка N° 2 по математика за трети клас. София: Рива.
Ангелова, В., & Колева, Ж. (2018). Учебник по математика за трети клас. София: Просвета Плюс.
Богданова, M., Темникова, М., & Иванова, В. (2018). Учебен комплект по математика за трети клас. София: Булвест 2000.
Витанов, Т., Кирова, Г., Шаркова, З., Пушкарова, И., & Д. Парушева, Д. (2018). Учебник по математика за трети клас. София: Анубис.
Витанов, Т., Кирова, Г., Шаркова, З., Пушкарова, И., & Парушева, Д. (2018). Учебга тетрадка No 1 по математика за трети клас. София: Анубис.
Витанов, Т., Кирова, Г., Шаркова, З., Пушкарова, И., & Парушева, Д. (2018). Учебга тетрадка No 2 по математика за трети клас. София: Анубис.
Гарчева, Ю., & Манова, А. (2018). Учебник по математика за трети клас. София: Просвета.
Гарчева, Ю., & Манова, А. (2018). Учебна тетрадка No 1 по математика за трети клас. София: Просвета.
Гарчева, Ю., & Манова, А. (2018). Учебна тетрадка No 2 по математика за трети клас. София: Просвета.
Дойчинова, Ст. (2018). Учебна тетрадка No 1 по математика за трети клас. София: Просвета Плюс.
Дойчинова, Ст. (2018). Учебна тетрадка No 2 по математика за трети клас. София: Просвета Плюс.
Кирова, Г. (2015). Работа с текстови задачи, съдържащи косвени отношения в IV клас. Elektronno spisanie za nauka, kultura i obrazovanie, 3, 30-37, Sofia: FESA, ISSN 2367-6396; https://fnoi.uni-sofia.bg/magazine/index.php/fnoi/article/view/19/12
Кирова, Г. (2018). Сравнителен анализ на геометричното съдържание в новите български учебници по математика за трети клас. International scientific conference: Knowledge International Journal, V 28.3, 991-996, Skopie. (Global Impact and Quality Factor 1.322 (2016)
Учебна програма по математика за I клас. (2015). МОН, в сила от учебната 2016/2017 г., достъпна на електронен адрес: https://www.mon.bg/bg/1699, последно посетен на 10.02.2022 г.
Учебна програма по математика за II клас. (2016). МОН, в сила от учебната 2017/2018 г., достъпна на електронен адрес: https://www.mon.bg/bg/1997, последно посетен на 14.02.2022 г.
Учебна програма по математика за III клас. (2017). МОН, в сила от учебната 2018/2019 г., достъпна на електронен адрес: https://www.mon.bg/bg/1689, последно посетен на 08.02.2022 г.
Христова, Г. (2020). Текстови задачи в косвена форма в новите учебни комплекти по математика за трети клас. Knowledge International Journal, V 43.2, 365-370.



