ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ И КУЛТУРНА ИДЕНТИЧНОСТ ПРИ УЧЕНИЦИТЕ ОТ РОМСКИ ПРОИЗХОД В УЧИЛИЩНА СРЕДА

Автори

Ключови думи :

приобщаващо образование, културна идентичност, ромски произход

Абстракт

Изследването анализира атитюдите на родителите към образователната интеграция на деца от ромски и не-ромски произход, акцентирайки върху социално-икономически фактори, културни различия и междуличностни отношения. Прилагайки качествен методологичен подход, включващ интервюта и анализ чрез Atlas.ti, студията идентифицира ключови области за подобрение в образователната система. Резултатите подчертават нуждата от засилена културна сензитивност, обучение на учителите за културна компетентност и насърчаване на приобщаването. На основата на данните изследването предлага разработването на стратегии за подкрепа на културното многообразие и междукултурния диалог, за да се гарантира по-добра образователна интеграция и уважение към всички ученици.

Авторска биография

  • Калоян Дамянов

    Калоян Дамянов е главен асистент в катедра „Специална педагогика“ на Факултета по
    науки за образованието и изкуствата към Софийския университет „Св. Климент Охрид-
    ски“. Той е национален координатор на Европейската агенция за специални потребности
    и приобщаващо образование за България.
    Научните му интереси са свързани с приобщаващото образование, мултикултурната
    среда и социалната работа. Има над 30 научни публикации в тези области и 3 самостоя-
    телни монографии.

Файлове за сваляне

Публикуван

30.07.2025

Брой

Раздел (Секция)

Публикации