Теоретико-емпирично изследване на управленските компетентности на ръководителя на организация за социални услуги от резидентен тип за деца и младежи

Автори

  • Мариела Георгиева Софийски университет "Св. Климент Охридски"

Ключови думи :

управленски компетенции, умения и качества, социална услуга от резидентен тип

Абстракт

В настоящата студия се разглеждат теоретични постановки за успешната работа на резидентната грижа за деца. Като ключов фактор се откроява прякото ръководство и качествата и уменията на ръководителя в тези звена. Изграждането на модел на компетентностите, необходими за ръководител на организация за резидентна услуга, е от голямо значение за набирането и развитието на добри професионалисти. В настоящата студия са представени резултати от проучване на ръководители и служители на организации за резидентни услуги въз основа на теоретично изграден модел на управленски компетенции.

 

Библиография:

Божилова, В. (2012) Валидирането на компетентности при възрастните – съвременна насока в развитието на образованието. – Стратегии на образователната и научната политика, година XX, 1.

Господинов, Д. (2011) Компетентностите и управлението на човешките ресурси в училище. – В: Годишник на СУ, Факултет по педагогика, Книга педагогика, Том 104, София.

Граматиков, М., (2004) Сравнителен анализ на административните компетенции. – Публична администрация, 4, София.

Гюрова, В. (2011) За уменията, компетенциите, компетентността и учителите. – В: Ключовите компетенции в образованието – стратегии и практики. Международна научно-практическа конференция. Стара Загора, 22–24.09. (DVD – ISBN 978-954-691-071-4).

Гюрова, В. (2013) Измерения на мениджмънта на образованието на възрастните. Габрово, Експрес, 140–172.

Гюрова, В. (2015) Организационна култура и лидерско поведение. – Педагогика, година LXXXVII, 1.

Костова, С. (2014) Разработване на компетентностен модел на длъжности в търговията. – В: Авангардни научни инструменти в управлението, том 1(9)/2014, София.

Лефтерова, Д. (2009) Социална компетентност – първа част. УИ „Паисий Хилендарски“.

Патев, Н. (1932) Компетенция, управление и възпитание в България. София.

Петрова, Р. (2005) Компетенции на директора за ефективно управление на училището. – Организация и управление на училището и детската градина, София.

Първанова, Й. (2012) Актуално състояние на съвременните очаквания към училищното образование (резултати от емпирично изследване). – В: Годишник на СУ, Факултет по педагогика, Книга педагогика, Том 105, София.

Тоцева, Я. (2009) Професионално-педагогическа и интеркултурна комуникативна компетентност. – В: Технологични аспекти на интеркултурното образование. Благоевград.

Beinecke, R. (2010) Social Work Leadership and Management Development: Comparable Approaches in Leadership in Social Care. – Research Highlights 51, London.

Cameron, C., J. Boddy (2008) Staffing, Training and Recruitment – Outcomes for Young People in Residential Care in Three Countries. – In: Residential Child Care, Prospects and Challenges. London.

Clough, R., R. Bullock, A. Ward (2006) What Works in Residential Child Care. – A review of research evidence and the practical considerations, National Children’s Bureau, London.

Hassan, A., W. Waldman, S. Wimpfheimer (2013) Human Services Management Competencies. The Network For Social Work Management.

O’Hagan, K. (2007) Competence in Social Work. London.

The National Occupational Standards for Social Work, 2002. TOPSS England.

Wilkinson, C. (2010) Leadership and Learning: The Purpose of a Continuous Learning Framework for Social Care. – In Leadership in Social Care. – Research Highlights 51, London.

Файлове за сваляне

Публикуван

2025-07-21

Брой

Раздел (Секция)

Articles