Концептуален синергичен модел за професионално ориентиране и консултиране на деца и младежи със специфични потребности
Резултати от изследване
Ключови думи :
професионално ориентиране и консултиране, деца и младежи със специфични потребности, психоанализа, синергичен моделАбстракт
Текстът представя структуриран и апробиран, концептуален модел за ПОК на деца и младежи със специфични потребности, който включва в синергична взаимовръзка подходи, методи, форми и субекти в следното уравнение: синергетично приложно ниво+синергетично научно ниво+синергетично методолого-методическо ниво=синергетично личностно ниво С ПОВИШЕН ЕФЕКТ. Представено е представително емпирично изследване, чиято цел е да се установи както професионализмът в полето на работа с деца и младежи със СП (използвани подходи, методи за диагностика и развитие на личния жизнен потенциал на децата и младежите, с които работят), така и мнението на специалистите за интеграцията, за системата на ПОК и професионалната реализация на младежите със СП.
Библиография:
Белчева, Д. Някои проблеми при осигуряването на условия за формиране на представителна извадка. - Икономически и социални алтернативи, 1/2013.
Богданова, М., Тодорова, Т. Детето със специфични потребности - резултати от едно изследване. - Българско списание за образование, 2/2013.
Богданова, М. Професионално ориентиране и консултиране за деца със специфични потребности. Или приказката за грозното пате и черния лебед. С., 2012.
Богданова, М. Синергичен модел за професионално ориентиране и консултиране на деца и младежи със специфични потребности. Док. дис., 2015.
Велева, В. Оценка на резултати от интернет изследвания. - Проблеми на постмодерността, 1/2014.
Речник на думите в българския език. - http://rechnik.info/синергия
Съйкова, И., А. Стойкова-Къналиева, С. Съйкова. Статистическо изследване на зависимости, С., 2002.
Център за изследване на демокрацията. Основни социологически методи за набиране на информация и анализ. - http://www.csd.bg/fileadmin/user_upload/PRV/Modul_02.pdf