Състояние нa педагогическото взаимодействие „семейство - образователни институции - социална среда“

резултати от едно изследване

Автори

Ключови думи :

семейство, учители, училище, общество, взаимодействие

Абстракт

В студията е направен анализ на най-често срещаните съвременни практики, форми и модели на взаимодействие между семейството, образователните институции и социалната среда. Заедно с това се представя анализ на резултати от проведено изследване на актуалното състояние на взаимодействието между семейството, учителите, училището като основна образователна институция и обществото. Въз основа на тези анализи са формулирани изводи и препоръки за подобряване на параметрите на това взаимодействие.

 

Библиография:

Ателие за родители. - http://26coy.net/Web_26/roditeli.htm - 25.11.2017.

Декада на отворените врати. ОУ „Драган Манчов“. - https://www.draganmanchov.info/documents/Progr_Otv_vrati_gl5gl6.pdfp - 27.10.2017.

Десетдневка на отворените врати на училищата в община Несебър. - https://sport.burgas24.bg/251604.html -27.11.2017.

Добри практики. Център за образователна интеграция на децата и учениците от етническите малцинства. - http://coiduem.mon.bg/page.php?c=3

Добри практики за образователна интеграция (2016). - https://www.mon.bg/?go=page&pageld=74&subpageld=1733

Димитрова, Св. (2016) Доклад относно проверка в десет столични училища за апробиране на модел за полицентрично инспектиране в мрежа от училища по стандарт „Взаимодействието на учителите е родителите“. - https://145oy.com/wp-content/uploads/2017/02/Doklad_inspektirane-obrazec2-okonchatelen-2.pdf - 23.11.2017.

Дюркем, Ем. (2006) Да мислим възпитанието. Изд, „Сонм“, София.

Ефекти върху децата, оставени от родители, които работят и живеят в чужбина (2014). УНИЦЕФ. -https://www.unicef.bg/assets/PDFs/2016/Children_left_behind_march_2016.pdf- 1.12.2017.

Закрила на децата - бежанци в България (2005) БЧК.

Как училищен директор обедини българчета, сирийчета и иракчани в Харманли. - http://news.bnt.bg/bg/a/747359-kak-uchilishchen-direktor-obedini-blgarcheta-siriytsi-i-irakchani-v-krdzhali - 1.12.2017.

Караджова, К. (2010) Детерминанти на интегрираното обучение при деца с интелектуална недостатъчност. УИ „Св. Климент Охридски“, София.

Наръчник за родители. Добре дошли в детската градина, родители! (2015). Асоциация Родители. - https://www.roditeli.org/images/files/association%20roditeli-guide%20for%20parents-kindergarten-2015.pdf - 27.11.2017.

Наръчник за родители. Добре дошли в 1. клас (2017) Асоциация Родители. - https://www.roditeli.org/images/files/lklas-2017nn.pdf- 27.11.2017.

Наръчник за родители 5. клас (2017) Асоциация Родители. - https://www.roditeli.org/images/files/5_klas_2017.pdf- 27.11.2017.

Наръчник Детската градина кани бащата. -  http://mencare.bg/naruchnik-detskata-gradina-kani-bashtata/- 1.12.2017.

Наръчник Училището кани бащата. Асоциация Родители и Фондация ПИК. - http://mencare.bg/nanichnik-uchilishteto-kani-bashtata/ - 1.12.2017.

Национална кампания „Да бъдеш Баща“, - http://mencare.bg/- 1.12.2017.

Правилник за създаването, устройството и дейността на обществените съвети към детските градини и училищата. -ДВ, бр. 75 от 27.09.2016 г.

Спасовска, Л. (2000) Променящия се брак в България. Акад. изд. „Проф. М. Дринов“, София.

Съвет на жените бежанки в България. - http://crw-bg.org/- 1.12.2017.

Цветанска, С. (2015) Комуникация на партньорство между учители и родители в училище. - Реторика и комуникации, бр. 17, април 2015. Достъпно на www.rhetoric.bg

Чавдарова-Костова, С. (2005) Актуални аспекти на взаимодействието между семейството и училището. - Начално училище, 1.

Чавдарова-Костова, С. (2005) Аспекти на превантивната дейност на педагогическия съветник е деца и родители С различен етнически произход. - В: Превантивната педагогика - теория и практика. София.

Чавдарова-Костова, С. (2006) Изисквания за ефективно партньорство във взаимодействието между учители и родители на деца е увреждания. – Начално образование, 2.

Чавдарова-Костова, С. (2008) Примерен модел на семинарно занятие на тема „Възможностиза взаимодействиесродители-ромипо проблеминаобразованието и възпитанието на децата“. - В: Българската педагогическа практика пред предизвикателствата на увеличаващия се брой деца от етнически малцинства в училищата. Съст. и и. ред. С. Чавдарова-Костова, Изд. „Образование“, София.

Чавдарова-Костова, С. (2013) Наръчник за учители и специалисти за методики и практики за работа е деца със специални образователни потребности. Сдружение „Младежки форум 2001 - Разград“, София.

Чавдарова-Костова, С. (2016а) Процесът на възпитанието в семейната среда. - В: Възпитанието (съдържателни и процесуални измерения). Съст. С. Чавдарова-Костова. УИ „Св. Климент Охридски“, София.

Чавдарова-Костова, С. (20166) Процесът на възпитанието в училищната среда. - В: Възпитанието (съдържателни и процесуални измерения). Съст. С. Чавдарова-Костова. УИ „Св. Климент Охридски“, София.

Чавдарова - Костова, С. (2017) Възпитанието в структурата на семейните отношения. УИ „Св. Климент Охридски“, София.

Binz, Chr., Schneider, N. F„ Seiffge-Krenke I. (2010) Der Einfluss der sozialen Herkunft und des kulturellen Kapitals auf die Haufigkeit entwicklungsfordernder Eltern-Kind-Aktivitaten. Kindheits- und Jugendforschung, Heft 2-2010, 195-208.

Farrer, L„ L. William, U. Uhlendorff, M. Euteneuer, A.-C. deLiedekerke (2011) Families. A. Summaryofthe  SituationinEuropeTodayReportproducedbyFAMILYPLATFORM.- https://eldorado.tu-dortmund.de/bitstream/2003/27726/l/Family%20Platform%20Brochure%20I.pdf - 01.10.2017.

Ferrarini, T. (2006) Family, States and Labour Markets. Institutions, Causes and Consequences of Family Policy in Post-War Welfare States, Edward Elgar Publishing.

Heward, W, M. Orlansky (1988) Exceptional Children. An Introductory Survey of Special Education.

Hess, S. (2011) Befahigung zur Zusammenarbeit mit Eltern - Professionalisierung von Padagoginnen zur Untersttitzung von Familien mit behinderten Kindern und Familien in sozialer Benachteiligung. Zeitschrift Ilir Heilpadagogik, 9-2011, 346-354.

Lewis, J. (2006) Introduction: children in the context of changing families and welfare states. In: Children, Changing Families and Welfare States. Ed. by Jane Lewis. Edward Elgar Publishing.

National school board association. - http://www.nsba.org - 27.11.2017.

Wild, E. (2003) Einbezihung des Elternhaus durch Lehrer: Art, AusmaB und Bedingungen der eltempartizipation aus der Sicht der Gymnasiallehrer. Zeitschrift fur Padagogik, 49 (4), 513-533.

K. (2014) Large Families in the Social Structure - Problems and Possibilities of Support. - In: Social problems of the Contemporary family, Publishing House Wydawnictwo APIS. Wroclaw.

Файлове за сваляне

Публикуван

2018-01-01

Брой

Раздел (Секция)

Articles