Самооценяване нa училището в областта нa управлението нa училищната институция

Автори

  • Динко Господинов Софийски университет "Св. Климент Охридски"

Ключови думи :

самооценяване на училището, области на оценяване, оценяване на качеството, управление на ресурсите, лидерство, стратегии и планиране, взаимодействия

Абстракт

Студията е посветена на самооценяването на училището в аспекта на управлението на училищната институция. Разгледани са целите, принципите и функциите на самооценяването, областите на самооценяване, видовете самооценяване. Анализирана е нормативната база на самооценяването на училищата в нашата страна. Извършен е контент-анализ на показателите за самооценяване в областта на управлението на училищната институция на 50 общообразователни училища. Предложен е вариант на рамка за училищно самооценяване в областта на управлението на институцията.

 

Библиография:

Закон за предучилищното и училищното образование.

Наредба No 16/2016 г. за управление на качеството в институциите.

Ainsworth, Р. (2010) Developing a self-evaluating school. London,  Continuum Publishing.

Antoniou, P, J. Myburgh-Louw, P. Gironn (2016) School self-evaluation for improvement: Examining the measuring properties of the LEAD surveys. - Australian Journal of Education, 3.

Capperucci, D. (2015) How self-evaluation can make schools more effective? - Form@re, 3. - www.fupress.net/index.php/formare/article/view/l7202

Chapman, C., P. Sammons (2013) School self-evaluation for school improvement: that works and why? University of Glasgow. - https://eric.ed.gov/?id=ED546801

Donnelly, V., P. O’Murchu, W. Thies (2016) Addressing the Challenges of Raising Achievement for All. - Implementing Inclusive Education: Issues in Bridging the Policy - Practice Gap. Emerald.

Ehren, M. (2016) Methods and Modalities ofEffective School Inspection. Springer.

Faddar, J., J. Vanhoof, S. Maeyer (2017) School self-evaluation instruments and cognitive validity. Do item caphire what they intend to? - School Effectiveness and School Involvement, 4.

Freddano, M., A. Siril (2012) Teacher Training for School Self-Evaluation. -Procedia, 69.

Kyriakides, L., R. Campbell (2004) School-self-evaluation and school improvement: A critique of values and procedures. - Studies in Educational Evaluation, 30.

Mavromatidis, I. Characteristics of teachers with positive attihides toward school self-evaluation in Greece. MPh Thesis in the Department of Education, University of Oslo, 2016. - https://www.duo.uio.no/handle/10852/54558 - ползвана на 24.10.2017.

OECD Review of Evaluation and Assessment in Education. Czech Republic. 2012, OECD.

School Excellence Framework. NSW Department of Education. - https://www.det.nsw.edu.au/,./school-excellence/School_Excel

School Self-Evaluation Guidelines 2016-2020. Department of Education and Skills. The Inspectorate. Dublin, 2016. - https://www.education.ie/.../Evaluation...Guidelines/School-Sel...

Whole school and community approach to learning for sustainability. Education Scotland. 2016. - https://education.gov.scot/../frwkl1Jearning-for-sustainabilit...

Файлове за сваляне

Публикуван

2018-01-01

Брой

Раздел (Секция)

Articles