Формиране на умения за самооценка на постиженията по английски език като чужд (IV клас)
Ключови думи :
самооценка, английски език като чужд, дидактически модел, техники за самооценкаАбстракт
В изложението се описват методологията и структурата на дидактически модел за формиране на умения за самооценка на постиженията по английски език като чужд ( IV клас). Предложени са техники за самооценяване, придружени от алгоритми и процедури за тяхното прилагане.
Библиография:
Василев, Д. (1987). Проверяването и оценяването на знанията в обучението. София.
Василева, Е. (2004). Съвременното начално училище – реалност и предизвикателства. София: Университетско издателство „Св. Климент Охридски“.
Йорданов, Д., Жекова, С., Крумов, К. (1986). Педагогическа психология. София: Наука и изкуство.
Кънева, П. (2012). Английският правопис в начална училищна възраст. Велико Търново: Астарта.
Николов, П., Александрова, Н., Кръстев, Л. (1993). Педагогическа психология. София: Веда Словена.
Тенева, М. (2012). Самовъзпитание и себеактуализация на личността. Годишник на Педагогически факултет към Тракийския университет, Стара Загора, (12), с. 110–130. [онлайн]. Достъпно на: http://unisz.bg/truni4/wpcontent/uploads/pf/file.pdf.
Bandura, A. (1993). Perceived Self-efficacy in Cognitive Development and Functioning. Educational Psychologist, pp. 117–148.
Boud, D. (1995). Enhancing Learning Through Self-assessment. London: Kogan Page.
Brew, A. (1995). What is the Scope of Self assessment? In: Boud, D. Enhancing Learning Through Self-assessment. London: Kogan Page, pp. 48–63.
Cameron, L. (2001). Teaching Languages to Young Learners. Cambridge University Press.
Harmer, J. (2003). The practice of English language teaching. Essex, England: Longman.
Harris, M., McCann, P. (1994). Assessment. Oxford: Heinem.
Holt, R. (2004). Blue Skies for Bulgaria for the 4th grade. Student’s book. Harlow: Pearson Educational Longman.
Luoma, S. (2013). Self-Assessment. In: Chapelle, C. A. (ed.). The encyclopedia of applied linguistics, 1–5.
McKay, P. (2005). Assessing Young Language Learners. (Cambridge Language Assessment). Cambridge: Cambridge University Press. Available at: doi:10.1017/CBO9780511733093.
Puchta, H., Gerngross, G., Lewis-Jones, P., Tsvetkova, D. (2019). Super Minds for Bulgaria: Student’s book. София: Клет България.
Regier, N. (2012). Book two: 60 formative assessment strategies: Focus on student learning -instructional strategies series. Canada: Regier Educational Resources. [online]. Available at: www.regiereducationalresources.com.
Wiliam, D. (2011). Embedded Formative Assessment. Solution tree press.