Създаване на писмен текст при интензивно изучаване на английски език като чужд
(първи гимназиален етап, ниво В1)
Ключови думи :
създаване на писмен текст на чужд език, дидактическа технология, упражнения за писанеАбстракт
Целта на студията е да представи апробирана в дисертационно изследване и доказано ефективна дидактическа технология за развитие на умението за създаване на писмен текст на английски език като чужд, която е приложима при интензивно изучаване на английски език в първия гимназиален етап. Аргументира се теоретичният модел на технологията и детайлно се описват двата ѝ компонента: задължителните етапи, през които минава развитието на умението за създаване на писмен текст, и комплексите от упражнения, които се прилагат на всеки един от етапите.
Библиография:
Данчев, А. (1988). Към описанието на „българския английски междинен език“. В: Проблеми на овладяването на чужд език. София.
Иванов, И. (2005). Интерактивни методи на обучение. В: Сб. „50 години ДИПКУ“. Варна. [онлайн]. Достъпно на: www.ivanpivanov.com [Посетен: септември 2012 г.].
Илиева, А. (1987). Методика на чуждоезиковото обучение. София: Наука и изкуство.
Илиева, А., Хелмих, Х. (1989). Методически понятия в обучението по чужд език (справочник). София: Народна просвета.
Кънева, П. (2012). Приложение на диктовката в обучението по правопис на български и английски език. В: Сборник доклади от научна конференция на НВУ „Васил Левски“, 25–26 октомври 2012 г., Т. 1. Велико Търново: Издателски комплекс на НВУ „Васил Левски“, с. 181–190 (в съавторство с Даниела Тодорова Йорданова).
Кънева, П. (2014). Взаимодействието между родния и чуждия език. В: Избрано от текстовете, публикувани в списанията на Национално издателство АЗ-БУКИ, бр. 35, 28 август – 3 септември.
Мильруд, Р. П. (2005). Методика преподавания английского языка. English Teaching Methodology: учеб. пособие: на англ. яз. Москва: Дрофа.
Патев, П. (1974). Методика на френски език. София: Наука и изкуство.
Стефанова, П. (2007). Чуждоезиковото обучение. Учене, преподаване, оценяване. София: Сиела.
Стефанова, П. (2015). Методика на обучението по съвременни езици. София: Нов български университет.
Стоянова, Ф. (1996). Тестология за учители. София: Атика.
Шопов, Т. (2002). Чуждоезиковата методика. София: Университетско издателство „Св. Климент Охридски“.
Anderson, L.W., Krathwohl, D. R. (2001). A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing. New York: Longman.
Badger, R., Goodith, W. (2000). A Process Genre Approach to Teaching Writing. ELT Journal, 54, (2), pp. 153–160.
Byrne, D. (1988). Teaching Writing Skills. New Edition Longman.
Cook, V. J. (2008). Second Language Learning and Language Teaching (4th edition). London: Hodder Educational.
Corder, S. P. (1982). Error Analyses and Interlanguage. Oxford University Press.
Cowan, A., Humphries, J., Tsvetkova, N., Metodieva, M. (2017). FLASH on English for Bulgaria, А1. София: Клет България.
Cowan, A., Humphries, J., Tsvetkova, N., Metodieva, M. (2017). FLASH on English for Bulgaria, А2. София: Клет България.
Cowan, A., Humphries, J., Tsvetkova, N., Metodieva, M. (2017). FLASH on English for Bulgaria, B1.1. София: Клет България.
Dooley, J. (2017). Legacy for Bulgaria, А1. Express Publishing.
Dooley, J. (2017). Legacy for Bulgaria, А2. Express Publishing.
Dooley, J. (2017). Legacy for Bulgaria, B1.1. Express Publishing.
Dooley, J. (2018). Legacy for Bulgaria, B1, part one. Express Publishing.
Dooley, J. (2018). Legacy for Bulgaria, B1, part two. Express Publishing.
Ferris, D. R., Hedgcock, J. S. (2005). Teaching ESL composition: Purpose, process and practice (2nd edition). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Harmer, J. (2004). How to teach writing. Pearson Longman.
Harmer, J. (2007). How to teach English. Pearson Longman.
Hyland, K. (2003). Second language writing. Cambridge University Press.
Hyland, K. (2009). Teaching and Researching Writing. Longman Pearson Education Limited.
Kaplan, R. B. (1996). Cultural thought patterns in intercultural education. Language Learning, (26), pp. 1–20.
Kay, S., Jones, V., Brayshaw, D. (2018). Focus for Bulgaria, B1.1. Варна: Pearson.
Kay, S., Jones, V., Brayshaw, D., Trapnell, B. (2018). Focus for Bulgaria, B1, part one. Варна: Pearson.
Kay, S., Jones, V., Brayshaw, D., Trapnell, B. (2018). Focus for Bulgaria, B1, part two. Варна: Pearson.
Krathwohl, D. R. (2002). A Revision of Bloom's Taxonomy An Overview. Theory into Practice, (41), pp. 212–218. [online]. Available at: http://dx.doi.org/10.1207/s15430421tip4104_2.
Lindt, S., Miller, S. (2017). Movement and learning in elementary school. Phi Delta Kappan, Vol. 98, (7), pp. 34–37. [online]. Available at: https://doi.org/10.1080/00228958.2016.1191898.
Raimes, A. (1983). Techniques in Teaching Writing. Oxford, Oxford University Press.
Reilly, P., Uminska, M., Michalowski, B. (2017). Focus for Bulgaria, A1. Варна: Pearson.
Richards, J. (1971). Error Analyses and Second Language Strategies. International Center for Research on Bilingualism.
Scott, V. M. (1996). Rethinking Foreign Language Writing. Massachusetts: Heinle and Heinle, pp. 140–168.
Ur, P. (1995). A Course in Language Teaching. Practice and theory. In: Cambridge Teacher Training and Development (Series Editors: M. Williams and T. Wright). United Kingdom, University Press Cambridge.
Weigle, S. C. (2002). Assessing Writing. Cambridge University Press.