ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ПОДОБРЯВАНЕ НА ПРАКТИЧЕСКАТА ПОДГОТОВКА НА СОЦИАЛНИТЕ ПЕДАГОЗИ

Автори

DOI :

https://doi.org/10.60059/GSU.FNOI.PN.2025.118.43-66

Ключови думи :

социална педагогика, социална работа, практика, обучение

Абстракт

Практическото обучение на студентите от педагогическите специалности е един от най-съществените етапи в тяхното следване. Основна задача на практическото обучение е да се предоставят пространство и възможност на студентите да интегрират теорията, да придобият практически умения и нагласи за социалнопедагогическа работа. Поради това организацията и провеждането на практиката е отговорна задача за всички страни в него – ръководители, студенти, базови специалисти. Настоящият материал разглежда организационните измерения на практическото обучение на студентите от бакалавърска програма „Социална педагогика“ на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ и представя резултатите от изследване, въз основа на което са откроени основни предизвикателства и насоки за развитие на практическата подготовка на бъдещите специалисти.

Авторска биография

  • Автор: Александър Ранeв, Софийски университет „Св. Климент Охридски“

    Доц. д-р Александър Ранев е преподавател във Факултета по науки за образованието и изкуствата на Софийския университет „Св. Климент Охридски“. 

    Научните му интереси са в областта на педагогиката, възпитанието, социалната педагогика, мениджмънта на класа, алтернативните образователни и възпитателни модели и практики. Има дългогодишен практически опит в работата с деца с емоционални и поведенчески затруднения, работата с младежи, напуснали социалните услуги за деца. Автор е на две монографии, студии и множество научни статии.

Файлове за сваляне

Публикуван

17.09.2025

Брой

Раздел (Секция)

Публикации