Кариерна траектория и компетентности на възпитаници на специалност „Библиотечно-информационни науки“ в СУ „Св. Климент Охридски“: Изследване чрез платформата LinkedIn
Ключови думи :
алумни , кариерно развитие, библиотечно-информационни наукиАбстракт
Изследването се фокусира върху идентифициране и проследяване на данни за завършилите бакалавърската програма по библиотечно-информационни науки (БИН) и/или магистърските и докторските програми в катедра „Библиотекознание, научна информация и културна политика“ на Философския факултет на Софийския университет „Св. Кл. Охридски“ чрез платформата LinkedIn. Основната цел е да се проучат потребителски профили с видима афилиация към специалност БИН и да се извлече и анализира информация за уменията и професионалното развитие, както и допълнителни публично достъпни сведения за тези алумни, представляващи също изследователски интерес.
Литература (библиография)
Библиотечно-информационни науки и културна политика: магистърска програма. Учебен план 2022/2023. В: Философски факултет [онлайн]. Достъпно от: https://phls.uni-sofia.bg/wp-content/uploads/2024/07/BINKP_2022.pdf
Библиотечно-информационни науки: бакалавърска програма. В: Философски факултет [онлайн]. Достъпно от: https://phls.uni-sofia.bg/obuchenie/bakalavarski-programi/bibliotechno-informacionni-nauki/
Библиотечно-информационни науки: бакалавърска програма. Учебен план 2022/2023 редовно обучение. В: Философски факултет [онлайн]. Достъпно от: https://phls.uni-sofia.bg/wp-content/uploads/2024/07/BIN_2022_redovno.pdf
Библиотечно-информационни науки: бакалавърска програма. Учебен план 2022/2023 задочно обучение. В: Философски факултет [онлайн]. Достъпно от: https://phls.uni-sofia.bg/wp-content/uploads/2024/07/BIN_2022_zadochno.pdf
Библиотечно-информационни технологии: магистърска програма. Учебен план 2022/2023. В: Философски факултет [онлайн]. Достъпно от: https://phls.uni-sofia.bg/wp-content/uploads/2024/07/Библиотечно-инфорационни-технологии-2023.pdf
Карабельова, Соня, Дорева, Деяна. Психологически аспекти на кариерния избор. В: Год. СУ „Св. Климент Охридски“, Философски факултет, Книга Психология, Т. 102, 2011, с. 91–118. Достъпно от: http://hdl.handle.net/10506/768
Мавродиева, Иванка. Медийна екология и дигитална медийна грамотност. В: Проблеми на постмодерността, 2019, Год. IX, № 1, с. 112–131. ISSN 1314-3700. Достъпно от: https://pmpjournal.org/index.php/pmp/article/view/171/163
Мавродиева, Иванка. Студентите и социалните мрежи: между приемането във виртуални групи и утвърждаването във виртуални общности. В: Харизанова, Оля, Мавродиева, Иванка, Кавръкова-Георгиева, Стамена, Николов, Никола. Благополучие в дигиталния свят. София: Унив. изд. „Св. Климент Охридски“, 2017. с. 48–68. Достъпно от: http://hdl.handle.net/10506/1412
Миланова, Милена, Лозанова-Белчева, Елица. Обучението на специалисти по информационни науки в Софийския университет „Св. Климент Охридски“ в контекста на дигиталната трансформация и изискванията на пазара на труда. В: Годишник на Софийския университет „Св. Климент Охридски“, Философски факултет, Книга Библиотечно-информационни науки, 2018, Т. 10, с. 21–43. ISSN (print): 1313-4256, DOI: http://hdl.handle.net/10506/2560
Миланова, Милена, Лозанова-Белчева, Елица. Рефлексия на Европейската рамка DigComp 2.0 в обучението на БИН специалисти в СУ „Св. Климент Охридски“. В: Библиотека, 2017, Год. XXIV, № 3, с. 221–235. ISSN 0861-847X. Достъпна от: https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=618571
Семова, М. Фондонабиране чрез университетските Алумни клубове в България. Успешни проекти, продукти и услуги. В: Годишник на Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“, 2014, Т. 12, № 1, с. 273–287. Достъпно от: https://www.ceeol.com/search/viewpdf?id=412763
Семова, Милка, Харалампиев, Калоян. Алумни мрежите в подкрепа на организационното развитие на университетите в България - подходи за тяхното създаване и развиване. В: Илиева, Снежана, Маркович, Миряна Р., Янкулова, Йоана състав. Лидерство и организационно развитие: сборник с доклади международна научна конференция „Лидерство и организационно развитие“ Китен, България [16 – 19 юни 2016]. София: Унив. изд. „Св. Климент Охридски“, 2016, с. 342–350. ISBN 978-954-07-4129-1. Достъпно от: https://unipress.bg/image/catalog/1pdf/6.pdf
Add and remove skills on your profile. In: LinkedIn Help [online]. September 2023. https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a549047?hcppcid=search
Belcak, Austin. The LinkedIn Alumni Tool: How to Use it and Make New Connections. In: Cultivated Culture [online]. 26 oct 2020. Available from: https://cultivatedculture.com/linkedin-alumni/
Case, T. L., Gardiner, A., Rutner, P., Dyer, J. N. A linkedin analysis of career paths of information systems alumni. In: The Journal of the Southern Association for Information Systems, Vol. 1, N 1, pp. 1-13. DOI: 10.3998/jsais.11880084.0001.102 Available from: https://digitalcommons.georgiasouthern.edu/info-sys-facpubs/10
Chu, C.M., Raju, J., Cunningham, Chris, Ji, Jiuming, Ortíz-Repiso Jiménez, Virginia, Slavic, Aida, Talavera-Ibarra, Ana María, Zakaria, Sohaimi. IFLA Guidelines for Professional Library and Information Science (LIS) Education Programmes. IFLA, 2022. 20 p. Available from: https://repository.ifla.org/handle/123456789/1987
Davis, J. W., Hans-Georg, F., Monica L., Sullivan, S. E. Networking via LinkedIn: An examination of usage and career benefits. In: Journal of Vocational Behavior, 2020, Vol. 118, 103396, ISSN 0001-8791. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jvb.2020.103396
Ekwelem, Chukwunaza N. Mentoring Library and Information Science (LIS) Students for Successful Career Path in the Digital Era. In: Global Review of Library and Information Science (GRELIS), 2023, Vol. 19 (Special Edition), p. 1–16. ISSN 3428-0009. Available from: https://portal.bazeuniversity.edu.ng/staff/assets/uploaded_publications/202311151751031959487960.pdf
Leeladharan, M., Nileena, P. V., Thiyagarajan, S. Connecting with Library Science research scholars and alumni using the Facebook Page: An empirical study. In: Library Philosophy and Practice (ejournal), 2020, 4624. Available from: https://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/4624.
Li, Lei, Peltsverger, Svetlana, Zheng, Jack, Le, Linh, Handlin, Michael. Retrieving and Classifying LinkedIn Job Titles for Alumni Career Analysis. In: Proceedings of the 22nd Annual Conference on Information Technology Education (SIGITE '21). New York: Association for Computing Machinery, 2021, pp. 85–90. DOI: https://doi.org/10.1145/3450329.3476858
Li, Lei, Zheng, Guangzhi, Peltsverger, Svetlana, Zhang, Chi. Career Trajectory Analysis of Information Technology Alumni: A LinkedIn Perspective. In: Proceedings of the 17th Annual Conference on Information Technology Education (SIGITE '16). New York: Association for Computing Machinery, 2016, pp. 2–6. DOI: https://doi.org/10.1145/2978192.2978221
Oetjen, R. M., Oetjen, D., Richardson, E., Calkins, C., Gordon, J. Creating a Culture of Connectedness to Foster Alumni Engagement. In: Journal of Health Administration Education, 2023, Vol. 40, N 1, pp. 23–38. Availabe from: https://www.ingentaconnect.com/content/aupha/jhae/2023/00000040/00000001/art00004
Page alumni tab In: LinkedIn Help [online]. July 2023. Available from: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a567083?hcppcid=search
Sibiya, Talente, Shongwe, Mzwandile. South African Library and Information Science (LIS) Students’ Perceptions, Motivations and Reasons for Enrolling in the LIS Program. In: Libri, Vol. 71, N 2, 2021, pp. 159–170. Available from: https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/libri-2019-0041/html#APA
Skill endorsements. In: LinkedIn Help [online]. September 2023. Available from: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a565106?hcppcid=search
Tsvetkova, N., Mavrodieva, I. Social Capital and Participation in Virtual Student Communities. In: PEOPLE: International Journal of Social Sciences, 2018, Vol. 4, N 2, p. 800–819. DOI: https://dx.doi.org/10.20319/pijss.2018.42.800819
Файлове за сваляне
Публикуван
Версии
- 2025-06-30 - (3)
- 2025-06-30 - (2)
- 2025-06-27 - (1)
Брой
Раздел (Секция)
Категории
Лиценз
Авторски права (c) 2025 Годишник на Софийския университет. Философски факултет. Библиотечно-информационни науки

Публикация с Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
