Career Trajectory and Competencies of Library and Information Science Alumni of Sofia University “St. Kliment Ohridski”: A Study Based on the LinkedIn Platform
Keywords:
alumni, career development, library and information sciencesAbstract
The research focuses on identifying and observing data on graduates of Bachelor of Library and Information Science (LIS) and/or Master and PhD programs in the Department of Library and Information Studies and Cultural Policy of the Faculty of Philosophy at Sofia University “Kliment Ohridski” through the LinkedIn platform. The main objective is to investigate user profiles with visible affiliation to LIS and to extract and analyze information on skills and professional development, as well as additional public available data on those alumni, which are also of research interest.
References
Библиотечно-информационни науки и културна политика: магистърска програма. Учебен план 2022/2023. В: Философски факултет [онлайн]. Достъпно от: https://phls.uni-sofia.bg/wp-content/uploads/2024/07/BINKP_2022.pdf
Библиотечно-информационни науки: бакалавърска програма. В: Философски факултет [онлайн]. Достъпно от: https://phls.uni-sofia.bg/obuchenie/bakalavarski-programi/bibliotechno-informacionni-nauki/
Библиотечно-информационни науки: бакалавърска програма. Учебен план 2022/2023 редовно обучение. В: Философски факултет [онлайн]. Достъпно от: https://phls.uni-sofia.bg/wp-content/uploads/2024/07/BIN_2022_redovno.pdf
Библиотечно-информационни науки: бакалавърска програма. Учебен план 2022/2023 задочно обучение. В: Философски факултет [онлайн]. Достъпно от: https://phls.uni-sofia.bg/wp-content/uploads/2024/07/BIN_2022_zadochno.pdf
Библиотечно-информационни технологии: магистърска програма. Учебен план 2022/2023. В: Философски факултет [онлайн]. Достъпно от: https://phls.uni-sofia.bg/wp-content/uploads/2024/07/Библиотечно-инфорационни-технологии-2023.pdf
Карабельова, Соня, Дорева, Деяна. Психологически аспекти на кариерния избор. В: Год. СУ „Св. Климент Охридски“, Философски факултет, Книга Психология, Т. 102, 2011, с. 91–118. Достъпно от: http://hdl.handle.net/10506/768
Мавродиева, Иванка. Медийна екология и дигитална медийна грамотност. В: Проблеми на постмодерността, 2019, Год. IX, № 1, с. 112–131. ISSN 1314-3700. Достъпно от: https://pmpjournal.org/index.php/pmp/article/view/171/163
Мавродиева, Иванка. Студентите и социалните мрежи: между приемането във виртуални групи и утвърждаването във виртуални общности. В: Харизанова, Оля, Мавродиева, Иванка, Кавръкова-Георгиева, Стамена, Николов, Никола. Благополучие в дигиталния свят. София: Унив. изд. „Св. Климент Охридски“, 2017. с. 48–68. Достъпно от: http://hdl.handle.net/10506/1412
Миланова, Милена, Лозанова-Белчева, Елица. Обучението на специалисти по информационни науки в Софийския университет „Св. Климент Охридски“ в контекста на дигиталната трансформация и изискванията на пазара на труда. В: Годишник на Софийския университет „Св. Климент Охридски“, Философски факултет, Книга Библиотечно-информационни науки, 2018, Т. 10, с. 21–43. ISSN (print): 1313-4256, DOI: http://hdl.handle.net/10506/2560
Миланова, Милена, Лозанова-Белчева, Елица. Рефлексия на Европейската рамка DigComp 2.0 в обучението на БИН специалисти в СУ „Св. Климент Охридски“. В: Библиотека, 2017, Год. XXIV, № 3, с. 221–235. ISSN 0861-847X. Достъпна от: https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=618571
Семова, М. Фондонабиране чрез университетските Алумни клубове в България. Успешни проекти, продукти и услуги. В: Годишник на Стопанския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“, 2014, Т. 12, № 1, с. 273–287. Достъпно от: https://www.ceeol.com/search/viewpdf?id=412763
Семова, Милка, Харалампиев, Калоян. Алумни мрежите в подкрепа на организационното развитие на университетите в България - подходи за тяхното създаване и развиване. В: Илиева, Снежана, Маркович, Миряна Р., Янкулова, Йоана състав. Лидерство и организационно развитие: сборник с доклади международна научна конференция „Лидерство и организационно развитие“ Китен, България [16 – 19 юни 2016]. София: Унив. изд. „Св. Климент Охридски“, 2016, с. 342–350. ISBN 978-954-07-4129-1. Достъпно от: https://unipress.bg/image/catalog/1pdf/6.pdf
Add and remove skills on your profile. In: LinkedIn Help [online]. September 2023. https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a549047?hcppcid=search
Belcak, Austin. The LinkedIn Alumni Tool: How to Use it and Make New Connections. In: Cultivated Culture [online]. 26 oct 2020. Available from: https://cultivatedculture.com/linkedin-alumni/
Case, T. L., Gardiner, A., Rutner, P., Dyer, J. N. A linkedin analysis of career paths of information systems alumni. In: The Journal of the Southern Association for Information Systems, Vol. 1, N 1, pp. 1-13. DOI: 10.3998/jsais.11880084.0001.102 Available from: https://digitalcommons.georgiasouthern.edu/info-sys-facpubs/10
Chu, C.M., Raju, J., Cunningham, Chris, Ji, Jiuming, Ortíz-Repiso Jiménez, Virginia, Slavic, Aida, Talavera-Ibarra, Ana María, Zakaria, Sohaimi. IFLA Guidelines for Professional Library and Information Science (LIS) Education Programmes. IFLA, 2022. 20 p. Available from: https://repository.ifla.org/handle/123456789/1987
Davis, J. W., Hans-Georg, F., Monica L., Sullivan, S. E. Networking via LinkedIn: An examination of usage and career benefits. In: Journal of Vocational Behavior, 2020, Vol. 118, 103396, ISSN 0001-8791. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jvb.2020.103396
Ekwelem, Chukwunaza N. Mentoring Library and Information Science (LIS) Students for Successful Career Path in the Digital Era. In: Global Review of Library and Information Science (GRELIS), 2023, Vol. 19 (Special Edition), p. 1–16. ISSN 3428-0009. Available from: https://portal.bazeuniversity.edu.ng/staff/assets/uploaded_publications/202311151751031959487960.pdf
Leeladharan, M., Nileena, P. V., Thiyagarajan, S. Connecting with Library Science research scholars and alumni using the Facebook Page: An empirical study. In: Library Philosophy and Practice (ejournal), 2020, 4624. Available from: https://digitalcommons.unl.edu/libphilprac/4624.
Li, Lei, Peltsverger, Svetlana, Zheng, Jack, Le, Linh, Handlin, Michael. Retrieving and Classifying LinkedIn Job Titles for Alumni Career Analysis. In: Proceedings of the 22nd Annual Conference on Information Technology Education (SIGITE '21). New York: Association for Computing Machinery, 2021, pp. 85–90. DOI: https://doi.org/10.1145/3450329.3476858
Li, Lei, Zheng, Guangzhi, Peltsverger, Svetlana, Zhang, Chi. Career Trajectory Analysis of Information Technology Alumni: A LinkedIn Perspective. In: Proceedings of the 17th Annual Conference on Information Technology Education (SIGITE '16). New York: Association for Computing Machinery, 2016, pp. 2–6. DOI: https://doi.org/10.1145/2978192.2978221
Oetjen, R. M., Oetjen, D., Richardson, E., Calkins, C., Gordon, J. Creating a Culture of Connectedness to Foster Alumni Engagement. In: Journal of Health Administration Education, 2023, Vol. 40, N 1, pp. 23–38. Availabe from: https://www.ingentaconnect.com/content/aupha/jhae/2023/00000040/00000001/art00004
Page alumni tab In: LinkedIn Help [online]. July 2023. Available from: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a567083?hcppcid=search
Sibiya, Talente, Shongwe, Mzwandile. South African Library and Information Science (LIS) Students’ Perceptions, Motivations and Reasons for Enrolling in the LIS Program. In: Libri, Vol. 71, N 2, 2021, pp. 159–170. Available from: https://www.degruyter.com/document/doi/10.1515/libri-2019-0041/html#APA
Skill endorsements. In: LinkedIn Help [online]. September 2023. Available from: https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a565106?hcppcid=search
Tsvetkova, N., Mavrodieva, I. Social Capital and Participation in Virtual Student Communities. In: PEOPLE: International Journal of Social Sciences, 2018, Vol. 4, N 2, p. 800–819. DOI: https://dx.doi.org/10.20319/pijss.2018.42.800819
Published
Versions
- 2025-06-30 (3)
- 2025-06-30 (2)
- 2025-06-27 (1)
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2025 Annual of Sofia University “St. Kliment Ohridski“. Faculty of Philosophy. Library and Information Science

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
