A Бibliography of the Works of Prof. Dr. Atanas Natev
DOI:
https://doi.org/10.60053/GSU.IF.1.83.7-18Keywords:
Bibliography, Reference, Works, Atanas NatevAbstract
This is a bibliography of the works of Prof. Dr. Atanas Natev, a famous Bulgarian scholar in the field of aesthetics, theory of literature, theory of dramatic art and culture theory, a laureate of the Herder Award. It is dedicated to his sixtieth birthday anniversary.
References
Цел или самоцелност на изкуството. Неокантианската естетика и нейното влияние в България. С., БАН, 1960.
Tsel ili samotselnost na izkustvoto. Neokantianskata estetika i neynoto vliyanie v Bŭlgariya. Sofia: BAN, 1960.
Цель или самоцель искусства. М., Прогресс, 1964.
Tsel’ ili samotsel’ iskusstva. Moskva: Progress, 1964.
Записки по естетика. С., ВИИИ „Николай Павлович“, 1960.
Zapiski po estetika. Sofia: Vissh institut za izobrazitelni izkustva “Nikolay Pavlovich”, 1960.
Между спорното и безспорното. С., Български писател, 1961.
Mezhdu spornoto i bezspornoto. Sofia: Bŭlgarski pisatel, 1961.
Изкуство и общество. С., Наука и изкуство, 1961.
Izkustvo i obshtestvo. Sofia: Nauka i izkustvo, 1961.
Umenie a spolocnost. Bratislava, Vydavatel’stvo „Pravda“, 1964.
Umenie a spolocnost. Bratislava: Pravda, 1964.
Искусство и общество. М., Прогресс, 1966.
Iskusstvo i obshchestvo. Moskva: Progress, 1966.
Съвременна западна драматургия. Насоки и тенденции. С., Наука и изкуство, 1965.
Sŭvremenna zapadna dramaturgiya. Nasoki i tendentsii. Sofia: Nauka i izkustvo, 1965.
Драматично и драматургично. С., Наука и изкуство, 1967.
Dramatichno i dramaturgichno. Sofia: Nauka i izkustvo, 1967.
Литературознание и изкуствознание. Методологически въпроси. С., Наука и изкуство, 1969.
Literaturoznanie i izkustvoznanie. Metodologicheski vŭprosi. Sofia: Nauka i izkustvo, 1969.
Das Dramatische und das Drama. Velber, Friedrich Verlag, 1971.
Das Dramatische und das Drama. Velber: Friedrich Verlag, 1971.
За театъра като изкуство. С., Наука и изкуство, 1971.
Za teatŭra kato izkustvo. Sofia: Nauka i izkustvo, 1971.
Подстъпи към теория на драмата. С., Наука и изкуство, 1972.
Podstŭpi kŭm teoriya na dramatа. Sofia: Nauka i izkustvo, 1972.
Изкуство и културна конфекция. С., Партиздат, 1974.
Izkustvo i kulturna konfektsiya. Sofia: Partizdat, 1974.
Залежи в познатото. С., Български писател, 1977.
Zalezhi v poznatoto. Sofia: Bŭlgarski pisatel, 1977.
Обрати на художествеността. С., Наука и изкуство, 1982.
Obrati na khudozhestvenostta. Sofia: Nauka i izkustvo, 1982.
Театрална идеография. С., 1983.
Teatralna ideografiya. Sofia: 1983.
Литературни идеи на XX век: Индивид и култура. С., Наука и изкуство, 1985.
Literaturni idei na XX vek: Individ i kultura. Sofia: Nauka i izkustvo, 1985.
Беседи върху самобитността на изкуството. С., Партиздат, 1988.
Besedi vŭrkhu samobitnostta na izkustvoto. Sofia: Partizdat, 1988.
Брехт, Б. „Животът на Галилей“. С., Народна култура, 1966 — предговор от А. Натев.
Brekht, B. Zhivotŭt na Galiley. Sofia: Narodna kultura, 1966 — predgovor ot A. Natev.
Дюренмат, Ф. „Физици“. С., Народна култура, 1966 — послеслов.
Dürenmatt, F. Fizitsi. Sofia: Narodna kultura, 1966 — posleslov.
Фриш, М. „Дон Жуан или любовта към геометрията“. С., Народна култура, 1979 — послеслов.
Frish, M. Don Zhuan ili lyubovta kŭm geometriyata. Sofia: Narodna kultura, 1979 — posleslov.
Кафка, Ф. „Процесът“. С., Народна култура, 1980 — предговор.
Kafka, F. Protsesŭt. Sofia: Narodna kultura, 1980 — predgovor.
Бекет, С. „В очакване на Годо“. С., Народна култура, 1980 — предговор.
Beket, S. V ochakvane na Godo. Sofia: Narodna kultura, 1980 — predgovor.
Бенямин, В. „Художествена мисъл и културно съзнание“. С., Наука и изкуство, 1989 — встъпителна студия.
Ben’yamin, V. Khudozhestvena misŭl i kulturno sŭznanie. Sofia: Nauka i izkustvo, 1989 — vstŭpitelna studiya.
Aussichten vor der Kunstphilosophie. In: Kulturwissenschaften. Festschrift für Wilhelm Perpeet. Bonn, 1980.
Der methodologische Streit um die Literatur- und Kunstwissenschaft. Zeitschrift für Ästhetik und Kunstwissenschaft, Bonn, 1982.
Einsatz der Dichtung als kulturelle Herausforderung. Mitteilungen des BFIO, Wien, 1984.
Aneignung und Widerspruch. Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik (LiLi), Bd. 61. Göttingen, 1986.
Schillers „Demetrius“ oder Die Maske als wahres Gesicht. In: Friedrich Schiller – Angebot und Diskurs. Berlin und Weimar, 1987.
Nietzsche und die bulgarische Moderne. In: Die Moderne in Südosteuropa. München, 1991.
Zuviel erwartet oder zuviel versprochen? BHW-Forum, Bd. 11. Berlin, 1991.
Kunst als Antithese zur Kultur. Wissenschaftskolleg zu Berlin, 1991.
Die Kunst als Du gewordenes Ich. In: Jahrbuch des Wissenschaftskollegs zu Berlin 1990/1991. Berlin, 1992.
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 1993 Стефка Пискюлийска, Красимира Даскалова

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Annual of Sofia University "St. Kliment Ohridski" - Faculty of History (GSU-IF).


